Pirtek is een bekend gezicht bij DFPTC, in 2014 waren ze er al bij. Tijdens deze editie zelfs als sponsor, Table-Top én met twee sprekers. Peter de Ru, naast Operations Director bij Pirtek Benelux ook lid van de Organisatie Commissie van DFPTC, legt uit hoe dat zo gekomen is:
‘Pirtek UK is actief lid van de Engelse BFPA. Daar waren ze ook mede-ontwikkelaar van het Engelse Rode Boekje. We hebben dit tijdens het symposium in 2014 in Nederland als FEDA op de markt gebracht en konden we het door collega Martyn Smart ook als keynote speaker laten presenteren. Daarnaast presenteerden we ook over de levensduur van hydrauliekslangen. Voor ons waren er destijds veel raakvlakken om in te stappen, zoals ook de Technische Leergang Hydrauliek Leidingtechniek en de cursus Veilig werken met hydrauliekslangen en we zijn altijd op één of andere manier aangesloten gebleven.’

Dat Rode Boekje is natuurlijk in 2019 nog steeds een belangrijk naslagmiddel in de hydrauliekwereld. Het is in Nederland ondertussen te bestellen in vier talen, Nederlands, Engels, Frans en Duits. Pirtek zelf heeft ook behoorlijk door ontwikkeld sinds 2014. ‘De laatste 22 jaar zijn we echt groot geworden met reactief onderhoud, maar nu zijn we ook steeds meer bezig met preventief werken’, aldus Peter, ‘Ons uitgangspunt is mobiele 24/7 hydrauliekservice, gericht op het vervangen van slangen op locatie bij klanten. Ons klantenbestand is heel divers, in alle mogelijke sectoren. Pirtek Benelux is onderdeel van Pirtek Europa, naast de UK vertegenwoordigd in Ierland, Duitsland , Oostenrijk en Zweden. Bij elkaar hebben we meer dan 180 vestigingen en meer dan 800 servicewagens. Benelux heeft 20 vestigingen En breidt vanaf oktober 2019 met nieuwe vestigingen in Gent en Lummen (Belgisch Limburg) uit naar 22 vestigingen. Bijzonder aan onze werkwijze is dat we een franchiseformule zijn. Pirtek ontwikkelt en ondersteunt de formule en faciliteert de franchisenemers. Service performance & uniformiteit is daarbij heel belangrijk en wordt door Pirtek Benelux ondersteund.’


Synergie door het delen van kennis
‘Dat netwerk van franchisenemers levert veel synergie op. Er wordt ook constant gewerkt voor elkaars klanten. Je versterkt elkaar in kennis van de markt en ontwikkelen. In Nederland hebben we ondertussen volledige dek